HTML

Tündérmacska kalandjai

Blogot kell írnom, nincs mese. Konyhatündérnek, otakunak és diplomás munkanélkülinek lenni nem könnyű, ráadásul az emberre még rászakadnak a gondolatai is. Tűrhetetlen. Írnom kell.

Friss topikok

  • Hipernyúl: @Ashani: hát megmondani meg lehet of korsz, de ha olcsóbbal kell beérni, keresi az ember a jobbat ... (2012.02.14. 23:04) Mi is a különbség a Nutella, meg a mogyorókrém között?
  • Hipernyúl: Ugyan-ugyan, lesz ez még így se, és igenis mind együtt vagyunk egy naaaaaaagy-nagy család. :P Am ... (2012.02.14. 23:02) Zen
  • Ashani: Le eredeti tejszín megfizethetetlen. Am meg tudtad, hogy 12 óráig +3fokon tartott 25-30%-os tejszí... (2012.01.25. 09:13) Le unalom is here
  • Hipernyúl: Nekem nem írsz levelet? Csak hogy rajta legyek már én is a listán. :D (2012.01.19. 14:43) Minden most kezdődik el...

2012.01.23. 09:57 Ashani

Mi is a különbség a Nutella, meg a mogyorókrém között?

 Előbújt belőlem a gasztromágus. Jóllehet azért, mert szülinapomra receptkönyvet, habzsákot és mindenféle hasznos konyhai cuccot kaptam. Én meg vérszemet, naná. :D
Minden pénteken sütésre kerül a sor. Jönnek Lacáék, néha hoznak sört, én meg sütöm a sütit, és végeláthatatlan Magic, vagy kanasztapartit nyomunk. Szeretem, ahogy a szombat estéket is. Akkor általában a péntek afterpartyja van. :D
Kb. egy héttel ezelőtt megvilágosodtam. Drága és pete kicsinységű tojásokkal, valami olcsóbb receptet kéne kitalálni, mint a piskóta. Utánakerestem receptkönyvekben, és voilá.
Hozzávalók:
-4 tojásfehérje
-8 dkg cukor
-12 dkg liszt
-6 dkg vaj
-5 dkg reszelt fehércsoki (opcionális)
Ez a piskóta. A cukrot a fehérjével betonhabbá vered, majd beleszitálod és kevered finoman a lisztet, majd az olvasztott (de nem forró) vajat. Legvégül a reszelt fehércsokit. Belerakod őzgerinc formába, muffinformába vagy épp elsimítod tepsiben és világos barnára sütöd, közepes hőmérsékleten. A maradék tojássárgájából, meg keversz egy pastry krémet. Így lett krémed is, meg piskótád is. Tuti recept. És válságbiztos.

De térjünk rá a fő kérdésre:
Mi a különbség a Nutella és a mogyorós nugátkrém között?
Úgy kb. minden. Először is az állaga. Szobahőmérsékleten az Nutella szép folyós, a másik meg szilárd. Melegítésnél a Nutella nem ugrik össze, míg az olcsóbb társa hajlamos meg sem olvadni. Az ízéről nem is beszélve. A Nutella íze mogyorós, de nem csak mogyorós hanem csokis egyben. A nugátkrém íze inkább csokis, és nyomokban tartalmaz mogyoróaromát.
Ezt miért írom le? Mert a következő projektem a Nutellakrémes profiterol lesz. És beleestem abba a csapdába, hogy olcsó nugátkrémet vettem. Mert hiába drága a Nutella, valami olyan ízvilággal rendelkezik, amit meg sem próbálnak utánozni az olcsó utánzatok.

Jah, és ha már bejegyzek, azt is megemlítem, hogy itt a tavasz. Márciusban meg jön a tél. Ne legyen igazam.

3 komment

Címkék: első gasztro recept


A bejegyzés trackback címe:

https://tundermacska.blog.hu/api/trackback/id/tr153740251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hipernyúl 2012.01.25. 00:21:37

A corás vacak egész jó, és megfizethető.
És alapvetően a Nutella sem olvad használhatóra. :D Inni legalábbis ne akard. :/

Ashani 2012.01.25. 09:11:04

Egy kanál után simán megmondod az ég föld különbséget a kettő között. Ha majd gazdag leszek, akkor veszek Nutellát. :D

Hipernyúl 2012.02.14. 23:04:51

@Ashani: hát megmondani meg lehet of korsz, de ha olcsóbbal kell beérni, keresi az ember a jobbat a szarból. xD
süti beállítások módosítása